Inside A Metalhead

Så Jävla Metal!!!

Vad gör man??!!!

Kategori: The Music

Det blir allt senare in på denna natt
men jag ser allt att solen snart är på väg
upp igen för att skina in i vardagsrummet.
Vad gör jag då uppe såhär sent.
Jo brist på trötthet och kan inte sova.
Har kollat runt på nätet och lite serier
men kände helt plötsligt att jag ville lyssna på lite
mysig och underbar musik.
 
Hittade en skiva som jag hade lite svårt för i början.
Visste inte direkt var jag skulle plasera denna skiva.
Ge bort högen eller behålla högen.
 
Jag bestämde mig att hålla i den ett litet tag för att lyssna mer
på lite senare nån gång och se då om jag kunde bestämma mig.
 
Efter att ha lyssnat ett tag på skivan har jag nu upptäckt att
denna skiva har väldigt vackra melodier
vilket är det första jag lyssnar efter på ett nytt band.
Vanligtvis gillar jag mest när det brakar på lite mer i både fart och tyngd.
Men denna va så passande i melodierna såhär dags på tiden
och väldigt lugnande.
 
Mycket vackert och underbart som jag så duktigt tjatar om.
 
Bandet heter Enochian Theory
och albumet Life...And All It Entails
 
Jag har sen innan inte hört talas om detta prog band
men efter detta album blir det förhopningsvis ändrat.
 
 
Låten Hz och Distances måste nog vara favorit låtarna
med väldigt glada melodier.
Första halvan av
For Your Glory, Great Deceiver
va lite mer i min smak som jag vanligtvis lyssnar på
men andra halvan va nästan lite mer fängslande.
 
Simpla låtar som man gärna har i bakgrunden när vänner hälsar på
och tar några kalla öl till.
Underbar platta som jag rekomenderar starkt.
 
Rock Hard/STAY METAL
 

Kommentarer

  • jari säger:

    Påminner en hel del om TOOL, ganska sköön musik alltså! :)

    Svar: yessss
    Zomero

    2014-06-18 | 22:08:51

Kommentera inlägget här: