Inside A Metalhead

Så Jävla Metal!!!

27 År!!!!

Kategori: The Music

Happy B-Day to meeee.
Tanken va att åka in till örebro och hälsa på AF
men det vart inställt i sista minuten.
 
Vad gör man istället?
 
Jo man gör en ny lista på bloggan att dela med sig.
 
Testar att korta ner listan från 20 till 10 låtar för att
få plats med lite vad jag tycker om låtarna.
Om ni ser låten So Frail med Mirrorthrone på
första plats så ignorera den. Den ska inte vara där.
 
 
Child In Time - Deep Purple
Så underbart mysig och härlig klassiker
som bara försvunnit från mitt minne men lyckades hitta den igen.
 
Sacred Heart - Dio
Det har blivit mycket Dio på senaste tiden.
Men det går inte att undvika att hans låter är mästerverk.
Denna låt är inte ofta man hör så därför valde jag denna.
+ att den är förbannat go
 
I Hunt Alone - Mustasch
Har några få favoriter med dessa men denna är en ny favorit.
 
Hot For Teacher - Van Halen
Klassiker som ofta blir upprepad men även efter så
många gånger så är den fortfarande lika bra och charmig.
 
The Show Must Go On - Queen
Personligen min favorit med Queen.
Finns inte mycket mer att säga om denna underbara låt.
Klassisk, tuff, hård, mysig, legendarisk.
 
Deadly Sinners - 3 Inches Of Blood
Har inte hört mycket med dessa men dena låt
satte sig direkt i huvudet med refrängen.
 
Skjut, Gräv, Tig - Raubtier
Nybliven diggare av Raubtier tack vare
spelningen dom hade på Ritz i Örebro.
Denna vart där en personlig favorit.
Rätt så mäktig och hård.
 
We Will Rise Again - Scorpion
Vacker och mysig låt.
Men vad ska man förvänta sig av Scorpion.
Dom kan bara göra vackra och mysiga låtar^^
 
Tears Of A Mandrake - Edguy
Vad ska man säga.
En av Edguy låtarna som fick mig att fastna för dom.
Synd bara att jag tycker att dom tappat detta.
 
Time Of The Oath - Helloween
Rysningar från start till slut.
En klassiker med dessa som fick bandet upp igen
efter deras fiasko album Chameleon. Tycker jag^^
 
Då så då ska jag inte ta upp mer av eran tid.
 
Rock Hard/STAY METAL
 

Kommentarer

  • syster säger:

    Go lista som vanligt :)

    Svar: Härligt härligt^^
    Zomero

    2014-03-31 | 10:49:36
    Bloggadress: http://dioxa.blogg.se
  • Anonym säger:

    Scorpions*

    2014-06-15 | 08:56:18

Kommentera inlägget här: